BERSAMA SAYA SUTERA KASIH,DALAM RUANGAN DUNIAKU CERITAKU

followers

Monday 19 March 2012

Cerita Hati dan jiwa..

Cerpin pilihan bulan mac:

Cerita Hati dan jiwa..

Terkadang aku sendiri tidak mengerti apa sebenarnya berlaku dalam pergolakan hati aku. Terkadang aku terasa amat kesian dengan diriku sendiri terutama hati dan jiwa aku. Satu demi satu aku hayati setiap kali adanya sentuhan hati yang meronta-ronta  bukan sekadar ingin melepaskan dirinya, dan aku membiarkan diri ku jauh darinya. Hati ini sering berkata " mula saat ini aku akan hindari diri ku dari dia, aku terpaksa.."


Namun semua itu amat sukar untuk dilakukan apabila jiwa berbisik " mengapa harus kau berlalu pergi? Apakah kau tidak sedar yang jiwa kau meronta-ronta untuk tidak berbuat begitu?"


Siapa aku untuk berada di sisi hatinya. Aku sedar dia tidak mungkin jadi miliki ku. Untuk apa aku berharap 
menanam angan-angan kosong sedang semua itu tak mungkin terjadi. Untuk apa aku perlu di sisinya lagi  sedangkan didepan mata kau sudah terlihat sandiwara dunia yang amat memedihkan perasaanku.

Bermula detik ini, dan sebenarnya telah pun ku ajar hati dan jiwa ini untuk tidak lagi menaruh harapan kecundang, mengimpikan mahliga idaman, dan aku anggap apa yang telah berlaku antara aku dengannya
hanya satu mimpi, satu ilusi mestipun itu adalah realiti..
 

  Maafkan aku sayang seandainya aku terpaksa menjauhkan diri darimu, tidak seperti dulu. Anggaplah itu satu kenangan indah yang tak pernah kau dapat dari orang lain. Aku doakan kau bahagia bersamanya dan sesungguhnya merestui apa yang telah kau miliki bersama dia.

Bicara hati..... cukup sampai  disini untuk engkau wahai si hati luka menerima hakikat semua ini adalah

sadiwara di pentas dunia yang mana ada suka ada duka ada derita ada bahagia. Yang bahgia dia dan yang
derita engkau wahai si hati ku.

Bicara jiwa... Biarlah, biarlah semua itu satu kenangan indah yang engkau wahai si jiwa rasai. Biarkanlah 
dia miliki apa yang dia miliki kini..Izinkan seikhlas jiwa. wahai jiwa korbankanlah hasrat cokmar cintamu itu demi kebahgian dia dan engaku wahai si jiwa ku...bersedialah wahai si jiwa menadah setiap titis-titis darah pedih dari kelukaan hati... biarlah aku jauh pergi dari hatinya.

Maafkan aku sayang sekiranya aku telah berubah untuk tidak seperti dulu dengan mu, bukan kerana aku
tidak sayang padamu, cuma aku sepatutnya sedar diri ini, siapalah diri ini untuk sentiasa di sisimu lagi.

Dan untuk engkau mengerti kalimah pena usang ini ingin menyatakan sebenarnya aku amat menyintai mu...



Sutera kasih

20/03/2012

5.43 pagi...apabila mata enggan lena...

No comments: