BERSAMA SAYA SUTERA KASIH,DALAM RUANGAN DUNIAKU CERITAKU

followers

Wednesday, 22 February 2017

Aku Pernah Herdik Mak Aku "orang tua takda otak"

 Gambar hiasan
 
Masa aku di Tingkatan 5 dulu, aku pernah herdik mak aku. Aku cakap kat dia "orang tua takda otak". Aku marah dia sebab dia basuh jeans aku pakai Clorox. Habis rosak. Padahal besok tu dah nak raya. Aku bengang. Aku campak jeans tu kat muka dia.
Lepas peristiwa tu, aku tak pernah minta maaf kat dia. Lastnya, mak ok macam tu je. Aku tahu, masa yang berlalu telah merawat luka dia.
Dari tahun ke tahun, aku ada life sendiri. Aku berkerjaya. Berkeluarga. Dan aku ada 2 orang anak. Tapi malangnya, kedua-dua anak aku ni amat sukar untuk aku didik. Diorang amat liar.
Dan start dari aku berumur 17 tahun sehinggalah aku berumur 50 tahun, aku tak pernah rasa tenang dalam hidup aku. Hinggalah tiba satu masa, Allah ingatkan aku tentang dosa yang pernah aku buat pada Mak aku dulu. Ya. Dosa aku herdik dan campak jeans kat muka dia.
Bila aku teringat pasal tu, aku terus balik kampung jumpa Mak. Aku duduk depan dia dan aku cakap aku nak minta maaf kat dia.
Mak cakap, aku tak ada buat salah kat dia. Dan aku memang tiap-tiap tahun pun minta maaf kat dia. Jadi dia pelik kenapa tiba-tiba hari tu aku datang nak minta maaf kat dia.
Aku cakap, Mak mungkin dah tak ingat orang pernah buat salah kat Mak dulu. Masa orang Tingkatan 5, orang pernah marah Mak dan campak seluar orang kat muka Mak. Orang nak minta maaf pasal tu. Maaf sangat-sangat. Masa tu aku dah mula sebak.
Bila aku ceritakan hal tu, muka Mak berubah.
Tangan aku dia genggam erat dan lepas tu dia sentap kuat. Mak cakap, dia takkan lupakan perkara tu. Bahkan dia dah nekad, kalau dia mati, bila berjumpa Allah, dia akan pegang tangan aku. Dia nak cakap : "ya Allah, tangan inilah yang pernah melukakan hati aku. Sedangkan dulu, aku telah berkorban nyawa untuk melahirkan dia. Ya Allah, hukum la dia"
Bila Mak cakap macam tu, serta merta aku menangis depan dia. Aku merayu agar Mak maafkan aku. Tapi Mak tetap berkeras takkan maafkan aku. Aku sedih dan buntu. Akhirnya, aku pulang tanpa mendapat keampunan seorang ibu.
Hari demi hari, aku datang jumpa Mak. Tapi setiap kali aku datang, jawapan Mak tetap sama. Hinggalah sekali tu, aku tidur kat rumah Mak. Lepas solat Subuh, aku datang jumpa Mak. Mak masih bersimpuh di atas tikar sejadah dia dan tengah berwirid.
Selesai Mak wirid, aku pegang tangan Mak. Aku cium tangan tua itu lama-lama. Aku nangis lagi depan dia. Dan masa tu, aku dapat rasakan tangan Mak lembut menyapu kepala aku. Macam membelai rambut aku ketika aku masih kecil dulu-dulu.
Bersama-sama itu, Mak cakap sesuatu yang aku takkan lupakan sampai bila-bila. Mak cakap "Rahman, kalau bukan kerana kesungguhan kau datang berjumpa Mak dan minta maaf dengan Mak, Mak memang takkan maafkan kau sampai bila-bila. Tapi, hari ini, bersaksilah nak, Mak dah maafkan segala kesalahan kau sejak kau dilahirkan sehinggalah Mak akan pergi nanti". Aku angkat kepala dan aku peluk jasad Mak. Sedu-sedu aku nangis di bahu dia. Dah macam anak kecik pun ada. Aku tak kisah. Aku nangis semahunya. Aku sedih dan bersyukur sangat sebab Mak dah maafkan aku. Mak pun nangis time tu.
Dan lepas Mak maafkan aku, aku dapat rasakan satu kelegaan dan ketenangan yang amat sangat. Rasa bahagia yang tidak pernah aku rasakan sejak 50 tahun aku hidup kat muka bumi ni.
Habis tu, aku balik ke rumah. Keluar je dari kereta, kedua-dua anak remajaku datang meluru mendapatkan aku. Mereka cium tangan aku dan peluk tubuh aku. Saat itu, mereka lafazkan kalimah yang aku memang tidak sangka, aku akan ada harapan untuk mendengarnya. Mereka ucapkan : "Maafkan kami ayah.
Kami banyak buat salah pada ayah".
Serentak dengan itu, aku dongak ke langit seraya berkata, benarlah apa yang NabiMu kata Ya Allah. Sesiapa yang berbuat baik kepada kedua ibu bapanya, maka anak-anak mereka akan berbuat baik balik kepada mereka. Bersama linangan air mata, aku dakap mereka serta aku lafazkan ucapan kesyukuran yang tidak terhingga. Terima kasih Allah. Sesungguhnya, Engkaulah Tuhan sebaik-baik Perencana.
-Tuan-tuan dan Puan-puan, bila memohon ampun dengan ibu bapa, ingatlah kembali kesalahan yang pernah kita lakukan pada mereka. Kita tidak boleh meminta maaf secara umum je pada mereka, tapi kita kena sebut setiap kesalahan khusus yang pernah kita lakukan terhadap mereka. Sekali mereka terasa, dan mereka simpan serta tidak memaafkan kita, nescaya Syurga Allah tak halal buat kita. Nauzubillahiminzalik - Karyawan Bisu
P/S: Jika anda menyukai artikel ini sila kongsikan kepada kawan-kawan anda terima kasih.

INILAH CERITAKU DEMI KEBENARAN


 Gambar hiasan

"Ustaz,
Semenjak saya berkahwin, Suami saya suruh saya jadi baik.Suami paksa dan Suruh Saya pakai tudung dan jaga aurat. Di Tempat kerja saya,Tiada seorang pun yang memakai tudung.Sebahagian besar Keluarga dan kawan-kawan saya juga tidak bertudungSaya diejek oleh kawan-kawan kerana katanya saya hipokrit.
Sekarang saya di sisihkan kerana pakai tudung. Ekonomi saya pun jatuh.Sedihlah ustaz.. Saya tahu wajib dan lain-lain.Tapi... Lemah semangat.. Boleh beri sedikit nasihat pada saya?"

Jawab Ustaz
"Sebenarnya Allah yang beri kekuatan pada puan untuk memakai tudung.Allah sayang puan..
Dulu ketika saya darjah 6,Ada seorang cikgu selalu cerita kisah ni..

"Ada seekor rusa yang sangat cantik, Dia selalu berbangga dengan tanduknya yang bercabang dan sangat cantik.
"Wah... cantiknya tanduk aku..!" bisik rusa itu penuh bangga. 
Tapi dia cukup malu dengan tapak kakinya yang tidak cantik.. Dia tersenyum seorang diri setiap kali melihat tanduknya dekat air.Tetapi menjadi sangat emosi dan sedih saat Melihat tapak kakinya..

Suatu hari,Dia di kejar harimau, Kakinya itu berlari selajunya..Sehabis kudrat,Untuk mempertahankan dirinya... Kaki dia berlari selaju mungkin dan meredah segala kesakitan juga telah memijak semua benda tajam untuk menyelamatkan nyawanya..

Tiba-tiba tanduknya tersangkut di pokok.. dia cuba tarik, Tetapi gagal. Dia menangis...
Saat matanya menangis ketika harimau mulai dekat, Dia berkata,

"Wahai tanduk yang ku banggakan, hari Ini kau telah membinasakan diriku..
Kerana kau, aku tersangkut dan akan mati...Wahai kaki yang selalu aku hina,
Hari ini kau bertungkus lumus berjuang dan berkorban untuk menyelamatkan diriku..
Tapi inilah akhirnya.."

Kaki itu tidak berhenti menyelamatkan dirinya. Berjuang Sehingga ketitisan darah terakhir untuk menyelamatkan dirinya...Kaki yang dia anggap beban itu sehabis kudrat menendang harimau,
Kaki yang selama ini di cemuh itu terus bergelut dengan harimau..

Sehinggalah dia disiat satu persatu.. Kaki buruk yang di anggap tidak berguna itu berjasa sampai akhir... Begitulah dalam dunia kita, Kadang-kadang kita berbangga dengan kemuliaan, pujian, harta,nama tapi di dalamnya ada dosa dan maksiat.

Sehingga...
kadang-kadang kita terlupa itulah sebab kita menderita di akhirat.. Kita malu dengan sunnah Nabi saw.. kita malu dengan perintah Allah. Kita takut kita dimalukan kerananya..

Tetapi,
Kerana itulah kebahagiaan sebenar menanti buat selamanya.. berbaloi susah untuknya.
Teruskanlah istiqamah buat baik sehingga kita mati.*Moga beroleh manfaat.

Saturday, 28 January 2017

MELETOPFM RADIO ONLINE POPULAR SELURUH DUNIA MASA KINI

https://www.facebook.com/groups/meletopfm/

Meletop-fm Radio Stream No 1 Malaysia. Layari http://musicmeletopfm.blogspot.my  untuk mendengar segment terkini.

http://musicmeletopfm.blogspot.my/

Anda juga boleh mendengar meletop-fm melalui handphone android anda dengan install melalui googleplay store atau melalui tunein dengan menaip perkataan meletopfm.

Meletop-fm radio stream (online) 24 jam lagu-lagu tanpa henti dan pelbagai segment menarik sebagai pengisian di meletop-fm.

Untuk menjadi Ahli group face book layari:- https://www.facebook.com/groups/meletopfm/
Teruskan berhibur di Meletop-Fm... layari www.meletopfm.com 


MeletopFM dibuka pada  tarikh 2/2/2015 sebagai Radio Online yang aktif mempunyai 5 orang DJ utama dalam mengendalikan  penyampaian segment mingguan. Atara segment yang begitu popular ialah:-

1- Rock Cintan -
Bersama DJ Shamil -
Setiap hari Selasa- 9:00 malam hingga 11:00 malam.

2- Ada-Ada Saja-
Bersama DJ Shamil, DJ Naz dan DJ Sutera Kasih (SK)-
Setiap hari Rabu -9:00 malam hingga 11:00 malam.
( segment paling popular pendengar)

3- Intai-intai Malam-bersama -
Bersama DJ Shamil, DJ Naz dan DJ Sutera Kasih (SK)-
Setiap hari Khamis -9:00 malam hingga 11:00 malam.

4- Lagu dan Kenangan -
Bersama DJ Sutera Kasih (SK)dan Djct Kamalunishak-
Setiap hari Jumaat atau Sabtu- 9:00 malam hingga 11:00 malam
( segment paling popular pendengar)

5- Getaran Jiwa -
Bersama DJ Naz dan DJ Sutera Kasih (SK)-
Setiap hari Selasa- 9:00 malam hingga 11:00 malam.


https://www.facebook.com/nadidarah

 Pengasas Radio Online MeletopFM Saudara DJ Sutera Kasih

https://www.facebook.com/siti.kamalunishak
 Djct Kamalunishak

https://www.facebook.com/aniz.mansor
DJ Anis Mansor (sambilan)

https://www.facebook.com/inishamil
DJ Shamil Abdullah
  
https://www.facebook.com/nasriq.nashz?fref=ts
DJ Nashz

Group meletopfm telah mencapai sejumlah 13 ribu lebih Ahli... dan pendengar seluruh dunia meningkat kepada lebih 15 ribu pendengar:-
https://www.facebook.com/groups/meletopfm/

Thursday, 19 January 2017

Solat di mana-mana saja, tiada perkataan tidak sempat.

Dalam kesesakan jalan raya, kelihatan sebuah keluarga bahagia masih boleh menunaikan kewajiban.. Tiada alasan yang boleh menolak kewajiban ini kecuali sakit tenat. Taat pada yang Maha Berkuasa..semoga Allah lindungi keluarga ini sehingga ke destinasi..

Monday, 8 August 2016

Kaabah Masjidil-haram jadi sasaran Pokemon

Demam Pokemon Go sedang melanda seluruh dunia, malah bandar suci Mekah dan kawasan sekitarnya turut tidak terlepas daripada permainan berkenaan.


Beberapa  pihak berpendapat Pokemon Go mencemarkan kesucian Masjidil-haram dan masjid lain kerana ada karater diletakan di dalam rumah ibadah dan permainan itu juga boleh mengintip pemainya.

Sunday, 7 August 2016

Rumah kata pergi, kubur kata mari,sudah tua pun masih jahat


KOTA BHARU - Seorang lelaki warga emas mengaku tidak salah di mahkamah sesyen, di sini, semalam, atas dakwaan menggalakkan seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun melakukan kelucahan melampau dengannya.

Dakwaan terhadap tertuduh yang layak bergelar seorang datuk dibuat di hadapan Hakim, Ahmad Bazli Bahruddin.

Ismail Adam, 69, didakwa menggalakkan seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun juga anak kepada jirannya untuk melakukan suatu perbuatan kelucahan melampau dengannya di sebuah rumah beralamat di Kampung Belukar Muda, Gunong Bachok, pada jam 3.30 petang, 12 Mac lalu.

Tertuduh yang bekerja sebagai petani itu didakwa mengikut Seksyen 377E Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 15 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Tertuduh bertongkat masuk ke kandang salah dan tuduhan dibacakan dalam keadaan dia duduk di kerusi berbeza pada kebiasaan tertuduh yang sepatutnya berdiri ketika mendengar pertuduhan.

Pertuduhan pula dibacakan sebanyak tiga kali oleh jurubahasa mahkamah apabila bacaan kali pertama dan kedua gagal difahaminya.

Pada prosiding itu juga, Timbalan Pendakwa Raya, Fahrul Razi Zainal Abidin memohon tarikh sebutan untuk lantikan peguam dan tidak mencadangkan jaminan dengan alasan mereka tinggal berjiran.

Kes ditetapkan untuk sebutan semula pada 27 Julai depan dan tertuduh yang mempunyai isteri, tetapi tiada cahaya mata itu akan ditahan di penjara berikutan tiada jaminan dibenarkan. - Sinar


Friday, 17 June 2016

Anih tapi benar penghadang solat masjid bergerak sendiri..

Viral - Misteri Masjid Baru Tedong, Serkam Melaka 2016.Kejadian aneh itu dirakam jam 2.30 pagi, 25 Mei lalu dan hanya disedari pihak pengurusan masjid dua minggu kemudian.rakaman video CCTV itu yang memaparkan pergerakan penghadang kayu solat jemaah lelaki dan wanita bergerak secara teratur dan rawak.


Viral - Kejadian aneh Misteri Masjid Baru Tedong, Serkam Melaka yang memaparkan pergerakan penghadang kayu solat jemaah lelaki dan wanita bergerak secara teratur dan rawak.

MELAKA: Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron, mengarahkan Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) menyiasat kesahihan insiden dua penghadang kayu di Masjid Jamek Tedong, Serkam, Jasin, di sini, yang dilaporkan bergerak sendiri.
Katanya, ada keperluan untuk masyarakat mendapat penjelasan lanjut susulan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di dalam ruang masjid itu memaparkan pergerakan paranormal yang mencetuskan tanda tanya.

"Saya sendiri sudah lihat rakaman video CCTV itu yang memaparkan pergerakan penghadang kayu solat jemaah lelaki dan wanita bergerak secara teratur dan rawak.

"Kita minta JAIM atau pihak berkaitan melakukan siasatan serta penjelasan, terutama dari sudut sains fizik untuk melihat apa yang sebenarnya berlaku.

"Mungkin ketika itu angin kuat, semua itu perlu disemak kerana dibimbangi memberi reaksi yang disalah erti pelbagai pihak," katanya.

Beliau mengulas rakaman CCTV berdurasi satu minit 48 saat itu yang dimuat naik Pengerusi Masjid Jamek Tedong, Datuk Akhbar Ali menerusi akaun Facebook miliknya dan mendapat perhatian pengguna media sosial.

Kejadian aneh itu dirakam jam 2.30 pagi, 25 Mei lalu dan hanya disedari pihak pengurusan masjid dua minggu kemudian. - BH

Monday, 13 June 2016

Mengapa aku harus menduakan cinta


Ketika itu kami di dalam kereta selepas makan malam. Masing-masing membisu seribu bahasa. Ada SMS masuk, kala itu muka cuak tak dapat disorokkan lagi. Lekas-lekas saya baca dan padam. Kekasih saya sedang memandu di sebelah mulai syak sesuatu. Lalu tangannya pantas mencapai telefon bimbit. Alamak! Saya tak sempat pun berbuat apa-apa, sekadar berserah.

“Siapa SMS?”
“Tak ada siapa-siapa,” balas saya buat-buat selamba.
“Cakap betul-betul sebelum I campak telefon ni ke luar,” tangannya sudah berada di luar kereta.

Nak tak nak, terpaksa dibukakan cerita. “Kawan baru. Sama-sama join kelab sukan, dia base kat Sabah. Kawan je.”

Dia mula diam dan saya mula sakit hati. Sudah berkira-kira apa terkandung dalam hati dia. Pasti semuanya salah saya menduakan cintanya. Padahal saya mula membuka hati berkenalan dengan orang lain berpunca dari sikapnya sendiri.

Bukan mudah untuk kita mengakui kelemahan diri. Tetapi setiap berlaku, pasti ada penyebabnya. Bukan mahu mencari alasan memboloskan diri, lepas tangan atau meletakkan kesalahan kepada orang lain. Cuma sekadar berkongsi perasaan sekeping hati yang sanggup menduakan cinta. Kerana kali ini saya berkata-kata bagi pihak yang berlaku curang.



Pernahkah kamu mengalami situasi sama? Mungkin keadaan berbeza tetapi terperangkap dengan pertuduhan-pertuduhan seperti itu. Hinggakan ada yang mula termakan dengan dakwaannya. Diri kamu curang. Memang mudah kalau kita yang menangkap pasangan bermain kayu tiga, tetapi bagaimana pula kalau diri sendiri yang menduakan cinta?

1-   Sikap sambil lewaMemang kamu tidak punya alasan untuk memandang orang lain melainkan dia. Situasinya, kamu masih sayangkan dia tetapi mula sangsi dengan keseriusan sang kekasih. Satu rasa telah muncul. Tiada masa depan untuk hidup bersamanya. Sementelah dia sering bersikap sambil lewa terhadapmu. Segala-galanya di ambil mudah termasuk perihal perasaanmu. Sekiranya kamu merajuk, jangan harap dia akan mengalah. Seandainya seminggu kamu tak hubungi dia, seminggu jugalah dia menyepi.

2-   Semuanya penolakanApa sahaja kamu sarankan, akan dibangkang. Tiada hak langsung hendak bersuara. Kamu mula merasakan dicucuk hidung seperti lembu. Temu janji selalu di restoran kegemarannya. Pabila kamu suarakan teringin makan sushi misalnya, dia pasti menolak. Kalau pergi pun menyakitkan hati. Mukanya kelat. Makannya sikit tanda protes. Sudahnya selepas itu kamu tidak lagi meminta-minta. Malah beralah kerana menyampah dengan muka kelatnya itu.

3- Impian dia seorangJika merancang masa depan pun, keseluruhan impian bukan dibina bersama-sama. Keseluruhan masa depan datangnya dari kaca mata dia. Kahwin konsepnya begini begitu. Bulan madu kat Malaysia saja. Rumah nanti nak macam ni, macam tu. Kalau boleh nak anak dua tak mahu lebih. Semuanya tidak seperti kamu idamkan. Setidak-tidaknya cari satu titik tengah yang memuaskan hati kedua-dua pihak. Bukan sekadar aku, aku, aku…

4-   Keluarga tolak tepiUsia perkenalan sudah tiga tahun, mungkin sudah tiba masanya berkenal-kenalan dengan ibu dan bapa. Dia enggan. Okay, paling tidak, jom, berkenalan dengan kakak sekeluarga. Pun tak mahu. Hati mulai sangsi dengan kesungguhan dia. Apakah dirimu masih belum pilihan mutlaknya? Jadi, tidak salah sekiranya kamu juga punya pilihan-pilihan lain bukan? Bimbang juga jika sudah berumah tangga, keluargamu langsung ditolak tepi. Ciri-ciri sepertinya sudah ada.

5- MembosankanRutin kamu berdua jalani sama sahaja tanpa ada peningkatan. Sangat membosankan. Lama-kelamaan kamu sedari, pertemuan kamu sekadar makan malam dan pastinya mengikut jadual dia sahaja. Kamu mula menyarankan itu dan ini. Apa kata kita makan tengah hari di sini? Hujung minggu apa kata kita ke sana? Tetapi semuanya diberikan alasan, sibuk. Memanjanglah dia tak ada masa. Pada suatu masa, kamu telefon dia, boleh pula dia berada di Melaka dengan teman-teman. Sakit hati bukan kepalang kerana dia lebih mementingkan orang lain.

6-  Asyik dipersalahkanBoleh pula dia mendakwa kamu mementingkan diri sendiri. Katanya kamu tak pernah ambil tahu mengenai dirinya dan keluarganya kerana asyik bercerita mengenai diri sendiri. Padahal kamu fikir sudah cukup mengetahui perihal dia. Masih dirasakan ada kurangnya. Kamu sangat keliru. Takkan perlu bertanya, baru hendak buka cerita? Selama berdua-dua atau berjam-jam di telefon, cerita sajalah apa sahaja. Selama ini pun dia kata dia seronok sangat mendengar cerita-cerita kamu. Tak jemu-jemu katanya lagi. Salah siapa? Hmm, masa tu tengah sayang kot.

7-   Tiada romantisKalau dahulu kamu berdua sangat romantis. Saling meninggalkan lagu cinta di pesanan suara. Kemudian saling meninggalkan 'miss call' kerana itu tandanya rindu-rinduan. Kamu tak lupa bekalkan makanan buatnya dan dia tak lupa hadiahkan patung-patung comel. Namun, sejak akhir-akhir ini semuanya lenyap. 'Miss call' tiada langsung. Apatah lagi pesanan suara dan hadiah. Tiada langsung. Bukankah ini tipikal orang kita hanya romantis dan mahu bermanja-manja pada awal perkenalan sahaja?

8-  Teman mesraKamu sendiri pernah melihat kelibat si dia dengan perempuan lain. Menyirap darah kamu ketika itu. Kebetulan teman-teman ada di sisi. Malunya seandainya mereka nampak. Sayangnya, salah seorang daripada temanmu sudah menegur. Nasib baik mereka sangat bersimpati malah cepat-cepat mahu mengintip. Kamu perasan, si dia sudah sedar kamu melihat kelibatnya itu. Mereka hilang dalam sekelip mata. Tetapi si dia memberitahumu, mereka cuma teman sahaja dan tidak lebih, tidak kurang.

9-  Jiwa kosongKetika hati kamu dilanda resah gelisah, datang pula insan lain yang menunjukkan kasih sayang. Semuanya terzahir secara jujur. Semua yang kamu dambakan dari sang kekasih ada pada diri insan ini. Pada mulanya kamu sangat rimas dengan gangguan-gangguan perasaan dialami. Kamu sudah sedaya upaya melawan kehadirannya tetapi kekosongan yang dibiarkan lohong kekasihmu telah membuka pintu-pintu lain untuk didekati.

10-Pudarnya cintaKamu kurang pasti apa dirasakan si dia tetapi cinta di dalam hati kamu kian pudar. Setelah apa terjadi, telah dicuba sedaya-upaya untuk setia. Kamu perlukan masa untuk menggali semula perasaan di dalam. Ketika inilah dirasakan lebih baik menerima salam perkenalan daripada orang lain. Bukan mahu membanding-bandingkan mereka tetapi kamu sekadar mahu menguji. Apakah masih ada sisa kasih sayang untuk dipupuk semula?

sumber: http://www.gua.com.my/cinta/index.1.html 

Friday, 10 June 2016

Wahai Suami Jangan Curang Dengan Isteri Kan Anu Kena Potong


PATTAYA - THAILAND. Seorang wanita bertindak memotong kemaluan suaminya sendiri kerana lelaki itu curang dengan kawan baiknya sendiri.

Wanita yang menjual ayam goreng bersama suaminya di bandar Pattaya pada mulanya mendengar khabar angin mengenai suaminya yang dikenali sebagai Somchai yang curang dengannya.

Namun kemarahannya membuak-buak apabila khabar angin itu adalah benar dan sedar dia ditipu oleh suaminya yang berlaku curang dengan rakan baiknya sendiri.

                                                 Paramedik menemui Somchai dalam keadaan berlumuran darah

Memetik Pattaya One, sebelum wanita itu memotong kemaluan suaminya dengan pisau, dia berpura-pura memaafkan suaminya dan melakukan hubungan seks bersama.

Ketika Somchai sedang berehat, wanita itu terus mencapai pisau dan mengelar kemaluan suaminya sehingga hampir terputus.

Bagaimanapun, wanita itu menelefon ambulans selepas melihat suaminya itu mengalami kecederaan serius.

Paramedik menemui Somchai dalam keadaan berlumuran darah sambil meletakkan pek ais di pangkal peha di tengah jalan.

Somchai kemudiannya dikejarkan ke Hospital Bang Lamung yang turut disertai isterinya.

Sementara itu, polis berkata, pihaknya akan menunggu lelaki berkenaan pulih sebelum menjalankan siasatan lanjut. - Sinar
    

Sunday, 29 May 2016

Hisap ibu jari kaki tanda bayi nak adik betul ke?

 
Benarkah Baby Hisap Ibu Jari Kaki Petanda Nak Adik Lagi? Ok sila baca untk tambah kn ilmu
Pernah dengar orang-orang tua cakap macam ni tak? “Ha tu anak awak hisap ibu jari kaki petanda nak adik lagi lah tu”. Kita yang dengar ni dok terfikir-fikir, eh baby waldan baru 5 bulan, takkan dah nak ada adik? huhuhu..jgn lagi...
Yang sebenarnya, baby adalah reflexologist pertama di dunia. Ha, tukang urut la senang katanya. Nak tahu kenapa? Sebenarnya, setiap kali baby menghisap ibu jari kakinya, baby sebenarnya sedang merangsang otaknya untuk berkembang. Setiap bahagian tapak kaki kita ada bahagian yang berfungsi terhadap organ tertentu. 



Dan sekiranya baby nak tumbuh gigi, cuba anda tengok bahagian mana yang sering menjadi perhatian baby kita. Ya, baby akan menarik-narik bahagian belakang telinga yang tidak gatal kerana di belakang cuping telinga mempunyai dental reflexes.


Subhanalllah. Hebat sungguh ciptaan Allah kan? Sebab itu kita perlu belajar sedikit sebanyak tentang urutan baby. Selain dapat memanjakan dan menenangkan baby kita, urutan juga dapat merangsang otak dan emosi mereka. Jom urut baby kita hari-hari. Mesti mereka gembira
Semoga bermanfaat.
Fuhh,terasa lega rasanya hati ni...

Thursday, 12 May 2016

CYNTHIARA ALONA BUAT PENGAKUAN LEPASKAN PERAWAN DIUSIA 17 TAHUN



CYNTHIARA ALONA BUAT PENGAKUAN PECAH DARA DIUSIA 17 TAHUN

Dara adalah mahkota penting bagi status seorang gadis terutama dalam islam melambangkan kesucian.Namun bagi bangsa bukan beragama islam dara tidak penting. Bagi kalangan orang India juga masih mengekalkan kesucian seorang gadis.

Namun Artis seksi indonesia Cynthira Alina membuat pengakuan dia telah melepaskan keperawanannya diusia masih muda.Alona jujur mengakui bahawa kehidupannya bebas dan tanpa pantauan orang tua diluar negeri membuatkan dia bebas-sebebasnya melakukan apa saja yang dia sukai termasuk menyerahkan mahkota keperawannya kepada teman lelakinya.


"Dulu aku kuliah di Singapura, jauh dari orang tua dan bebas ngelakuin apa saja termasuk ML ama pacar waktu itu," ujar Cynthiara Alona sebagaimana dipetik dari majalah Detikhot.


Teman lelaki pertama Alona adalah Stephan Oelkers yang sekarang menjadi suami kepada model cantik Tiara Lestari. Alona dan Stephan diketahui pernah bersama selama 6 tahun ketika Alona masih kuliah di Singapura.

 Sayangnya diusianya sekarang ketika bekas teman lelakinya itu sudah berkeluarga, sedangkan Cynthiara Alona masih belum berkahwin. Kabarnya terakhir, Cynthiara Alona telah putus dengan tunangnya yang dijangka akan bernikah.

 Kehidupan Cynthiara Alona memang penuh dengan sensasi, setelah keluar dari penjara pada awal tahun 2013. Cynthiara dengan beraninya mengeluarkan kenyataan tentang dirinya sudah tiada dara.

 

 "Bohong kalau ada yang bilang Alona masih virgin, aku lepas keperawanan udah lama banget," jelas Alona kepada Wartawan Detik.

 Berita seperti ini mungkin tidak asing terutama bagi mereka yang sudah terbiasa dengan gaya hidup bebas. Tapi lain pula dengan mereka yang masih berusaha menjaga diri dan berkomitmen menjaga keperawannan sampai saat bernikah.



Tuesday, 10 May 2016

Saya mengaku itu adalah saya, tapi gambar kemaluan itu bukan kepunyaan saya.

AHYA bersama Normah. FOTO ihsan Ahya

Kuala Lumpur: Anak pelakon Normah Damanhuri yang juga pelakon dan model, Ahya U Rosli, 29, tidak terkejut apabila gambar separuh bogel miliknya tersebar di laman web lucah.

Namun, Ahya yang pernah membintangi filem Tanda Putera menafikan gambar kemaluan yang dipaparkan adalah miliknya.

"Saya mengaku itu adalah saya, tapi gambar kemaluan itu bukan kepunyaan saya. Saya masih waras untuk tidak memuat naik gambar bogel di laman sosial.

"Lagi pula ini bukan kali pertama gambar saya disebarkan. Jadi, saya tidak kisah. Cuma sedikit kesal kenapa pihak terbabit mahu bersikap dengki terhadap saya," katanya kepada Harian Metro.

Terdahulu, gambar peribadi milik Ahya itu disebarkan di laman web lucah bagi tatapan pengunjung golongan gay sejak kelmarin.

"Mama pun tahu perkara ini. Dia tidak melenting kerana tahu siapa saya sebenarnya. Cuma, di kalangan kawan-kawan saja mereka mahu saya mencari dalang itu.

"Diakui saya sering memuat naik gambar dengan menayang bentuk badan di laman Instagram dan Facebook. Sesiapa yang mengikuti saya pasti tahu. Tidak sangka pula ada pihak sanggup pergunakan untuk tujuan lain," katanya.

Sudirman Mohd Tahir:sudirman@hmetro.com.my.http://www.hmetro.com.my/node/112518
Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 5 Februari 2016 @ 12:58 AM