BERSAMA SAYA SUTERA KASIH,DALAM RUANGAN DUNIAKU CERITAKU

followers

Tuesday 14 June 2011

Memang Salah Ibu Mengandung!!!


Jika kita lihat photo-photo di bawah ini, tentunya anda semua setuju jika saya katakan memang salah ibu mengandung. Istilah " Bukan salah ibu mengandung" akibat anak-anak tidak mendengar didikan rasanya dah tak diguna pakai oleh remaja zaman ini.

Saya percaya tidak perlunya saya ulas lebih panjang dalam entri ini apa sebenarnya tujuan saya buat entri ini. Kita telah berpendidikan,dewasa dan luas pandangan maka memandang atas satu objek sudah memadai kita mengerti apa maksudnya dan tujuan objek itu kita dedahkan...

Lantas sama-samalah kita fikirkan sejenak bagaimana gejala ini semakin meluas dan menjijikan, mengerikan serta sudah dilihat manusia zaman jahiliah kembali ke abad ini.Zaman manusia menanam anak hidup-hidup.Cuma bezanya kini dibuang, dihrmpas,dlontar dari bangunan tinggi dan ditanam hidup-hidup.

Mungkin ramai yang dah muak, bosan, malah dah tak berminat nak tahu perkembangan semasa isu seperti ini.Tetapi harus di ingat, dan kalau saya tekankan di sini WAJIB diingat "Sejauh mana kita telah mellibatkan diri dalam menangani masalah ini dan apakah tindakan sewajarnya bagi membenteras gejala ini terus menjadi satu episod yang mengerikan dan berdosa"

Aku insan kerdi hanya ingin menyampaikan satu idea yang mungkin boleh di pertimbangan, diguna pakai atau terus dibuang. iaitu "Pihak tertentu yang disebut berkuasa mengubal undang-undang perlu bertegas mengubal 1 undang khas mewajibkan setiap kes bersekedudukkan dihukum maksima yang mungkin boleh menjadi satu contoh pada yang belum terjebak" sebagai contoh pesalah rogol tidak yang mana magsa rogol tidak mati, si perogol di hukum sebat 20 rotan dan 20 tahun penjara, jika mangsa mati, sipesalah dihukum mendetori mati.. Begitu juga jika kes bersekedudukan hukuman paling baik penjara 5 tahu tidak kira lelaki atau perempuan dan sebatan 5 rotan... Ini saja idea yang aku ada.. anda mungkin ada idea lain
Rujukan photo di atas koleksi dari ehsan:http://wifiremote.mbpowertools.net/tetek-awek-comel

1 comment:

Unknown said...

kan lagi baik di'cover' muka yang berkenaan, menjaga aib kita sesama manusia memang digalakkan dlm Islam. Maaf jika teguran ini tidak berasas..