BERSAMA SAYA SUTERA KASIH,DALAM RUANGAN DUNIAKU CERITAKU

followers

Tuesday 30 May 2023

20.03.2020 JUMAAT TERCATAT SEJARAH SELURUH MASJID DI MALAYSIA TERPAKSA DI KOSONGKAN

gambar hiasan

Malam ini 19/03/2020 tepat jam 9:00 malam sebahgian daripada rakyat Malaysia yang beragama islam telah bersatu hati bersepakat beramai-ramai serentak membaca surah yasin dari rumah masing, memohon perlindungan dari Allah agar gejala COVID-19 dapat di bendung dan terhapus. Perkara ini telah di war-warkan di media sosial seperti face book, twitter, IG, whatsApp dan massanger.

Marilah kita semua rakyat Malaysia beragama islam memohon keredaan Allah agar gejala penyakit ini terhapus dan pada mereka yang telah di jangkiti do doakan cepat sembuh.

Selaras dengan itu bagi memendung gejala ini terus merebak, maka pihak kerajan telah menyeru seluruh rakyat Malaysia supaya mematuhi arahan kawalan perjalanan "lockdown". Semoga dengan cara ini gejala ini mudah-mudahan cepat terhapus.


Untuk pertama kalinya dalam sejarah, kita merasa sedih apabila semua rumah-rumah ibadah terpaksa dikosongkan daripada aktiviti agama dan esok Jumaat 20/03/2020 solat Jumaat tidak di adakan dan digantikan dengan solat zohor.Semoga dengan cara ini segala masalah dapat diselesaikan.

Allah itu amat mengetahui dan Maha penyayang kepada hambanya dan kita hanya termampu berusaha sedaya upaya disamping mohon doa menyerah pada-Nya.


No comments: